RESOLUCIÓN de 5 de febrero de 2007, de la Dirección General de Enseñanza de la Conselleria de Cultura, Educación y Deporte, para el desarrollo de las modalidades de iniciación profesional y para alumnado con necesidades educativas especiales de los programas de garantía social, regulados por la Orden de 24 de febrero de 2000, en Institutos de ...

SecciónIII - Convenios y Actos
EmisorConselleria de Cultura, Educacion y Deporte
Rango de LeyResolución

RESOLUCIÓN de 5 de febrero de 2007, de la Dirección ral d'Ensenyament de la Conselleria de Cultura, Educació General de Enseñanza de la Conselleria de Cultura, Edu- i Esport, per al desenrotllament de les modalitats d'inicia- cación y Deporte, para el desarrollo de las modalidades ció professional i per a alumnat amb necessitats educati- de iniciación profesional y para alumnado con necesida- ves especials dels programes de garantia social, regulats des educativas especiales de los programas de garantía per l'Orde de 24 de febrer del 2000, en Instituts d'Educa- social, regulados por la Orden de 24 de febrero de 2000, ció Secundària i en centres públics d'Educació Especial, en Institutos de Educación Secundaria y en centros públi- per al curs 2007/2008. [2007/1743] cos de Educación Especial, para el curso 2007/2008. [2007/1743] La compensació de desigualtats ha sigut objecte de regulació en La compensación de desigualdades ha sido objeto de regulación enel sistema educatiu, amb la doble finalitat de disminuir les desigual- el sistema educativo, con la doble finalidad de disminuir las desigual-tats i facilitar la consecució de la igualtat d'oportunitats. En este marc dades y facilitar la consecución de la igualdad de oportunidades. End'actuació els programes de garantia social de les modalitats d'Inicia- este marco de actuación los programas de garantía social de las moda-ció Professional i per a Alumnat amb Necessitats Educatives Especials lidades de Iniciación Profesional y para Alumnado con Necesidadeshan constituït, per la seua formació professionalitzadora metodòlogi- Educativas Especiales han constituido, por su formación profesiona-cament diferent de la formació reglada, un element fonamental per a lizadora metodológicamente diferente a la formación reglada, un ele-facilitar als jóvens una nova oportunitat que els possibilite adquirir les mento fundamental para facilitar a los jóvenes una nueva oportunidadcapacitats bàsiques per a la seua inserció laboral o continuar en el sis- que les posibilite adquirir las capacidades básicas para su insercióntema educatiu, preferentment a través dels Cicles Formatius de Grau laboral o continuar en el sistema educativo, preferentemente a travésMitjà, sent tant en un com en un altre cas un itinerari de transició al de los Ciclos Formativos de Grado Medio, siendo tanto en uno comomón del treball. en otro caso un itinerario de transición al mundo del trabajo. A fi de donar resposta a les necessitats d'aquells col·lectius que no Con el fin de dar respuesta a las necesidades de aquellos colectivoshan aconseguit els objectius de l'Educació Secundària Obligatòria o que no han alcanzado los objetivos de la Educación Secundaria Obli-bé no disposen de la formació necessària per a la seua integració en el gatoria o bien no disponen de la formación necesaria para su integra-món laboral s'oferixen els Programes de Garantia Social. ción en el mundo laboral se ofertan los Programas de Garantía Social. L'article 18.1 del Decret 47/1992, de 30 de març, del Govern El artículo 18.1 del Decreto 47/1992, de 30 de marzo, del Gobier-Valencià (DOGV núm. 1759, 6.04.1992) disposa que s'organitzaran no Valenciano (DOGV nº 1759, 6.04.1992) dispone que se organiza-programes específics de garantia social, per als alumnes que no acon- rán programas específicos de garantía social, para los alumnos que noseguisquen els objectius de l'Educació Secundària. alcancen los objetivos de la Educación Secundaria. El Decret 39/1998, de 31 de març, del Govern Valencià, d'orde- El Decreto 39/1998, de 31 de marzo, del Gobierno Valenciano, denació de l'educació per a l'atenció de l'alumnat amb necessitats edu- ordenación de la educación para la atención del alumnado con necesi-catives especials (DOGV núm. 3224, 17.04.1998) establix en el seu dades educativas especiales (DOGV nº 3224, 17.04.1998) establece enarticle 27.1 que en els Centres d'Educació Especial es podran impartir su artículo 27.1 que en los Centros de Educación Especial se podránprogrames de garantia social. impartir programas de garantía social. Finalment, l'Orde de 24 de febrer del 2000 de les Conselleri- Finalmente, la Orden de 24 de febrero de 2000 de las Conselle-es de Cultura, Educació i Ciència, i Ocupació (DOGV núm. 3708, rias de Cultura, Educación y Ciencia, y Empleo (DOGV nº 3708,14.03.2000) , modificada per Orde de 16 de març del 2001 (DOGV 14.03.2000) , modificada por Orden de 16 de marzo de 2001 (DOGVnúm.3971, 2.04.2001) , regula els programes de garantia social a la nº3971, 2.04.2001) , regula los programas de garantía social en laComunitat Valenciana una vegada generalitzada l'Educació Secundà- Comunidad Valenciana una vez generalizada la Educación Secundariaria i establix en el seu article 13.1.b i c. les modalitats d'Iniciació Pro- y establece en su artículo 13.1.b. y c. las modalidades de Iniciaciónfessional i per a Alumnat amb Necessitats Educatives Especials. Profesional y para Alumnado con Necesidades Educativas Especiales. Així doncs i en funció de l'anteriorment exposat, resolc: Así pues y en función de lo anteriormente expuesto, resuelvo: Primer. Primero 1. Renovar l'autorització dels programes de garantia social apro- 1. Renovar la autorización de los programas de garantía socialvats per al curs 2006/2007 que figuren en l'annex IX d'esta resolució aprobados para el curso 2006/2007 que figuran en el anexo IX de estaper al curs 2007/2008. resolución para el curso 2007/2008. 2. Promoure les modalitats d'Iniciació Professional i per a alumnat 2. Promover las modalidades de Iniciación Profesional y paraamb Necessitats Educatives Espacials en Instituts d'Educació Secun- alumnado con Necesidades Educativas Espaciales en Institutos dedària i centres públics d'Educació Especial, en aquells centres que ho Educación Secundaria y centros públicos de Educación Especial, ensol·liciten a l'empara del que disposa esta resolució. aquellos centros que lo soliciten al amparo de lo dispuesto en esta resolución. Segon. Àmbit i objecte Segundo. Ámbito y objeto 1. Els programes de garantia social de les modalitats indicades 1. Los programas de garantía social de las modalidades indicadasen l'apartat anterior podran desenrotllar-se durant el curs 2007/2008 en el apartado anterior podrán desarrollarse durante el curso 2007/2008en aquells centres públics que, actualment tinguen autoritzades ense- en aquellos centros públicos que, actualmente, tengan autorizadasnyances de la família professional corresponent al perfil que es desitge enseñanzas de la familia profesional correspondiente al perfil que seimplantar com a programa de garantia social, o ben disposen de les desee implantar como programa de garantía social, o bien disponganinstal·lacions adequades per al desenrotllament d'este. de las instalaciones adecuadas para el desarrollo del mismo. 2. L'acció formativa dels programes de garantia social, en l'àmbit 2. La acción formativa de los programas de garantía social, en elescolar, ha d'entendre's com una última mesura a aplicar en el pro- ámbito escolar, debe entenderse como una última medida a aplicar encés de diversificació curricular per a aquells alumnes i alumnes que no el proceso de diversificación curricular para aquellos alumnos y alum-aconseguisquen els objectius de l'Educació Secundària. nas que no alcancen los objetivos de la Educación Secundaria. 3. En l'organització dels programes de garantia social en Instituts 3. En la organización de los programas de garantía social en Ins-d'Educació Secundària, es tindrà especialment en compte, al costat de titutos de Educación Secundaria, se tendrá especialmente en cuenta,l'objectiu prioritari de possibilitar la seua inserció laboral, la formació junto al objetivo prioritario de posibilitar su inserción laboral, la for-de l'alumnat que facilite la continuïtat dels seus estudis, preferentment mación del alumnado que facilite la continuidad de sus estudios, pre-en els cicles formatius de Formació Professional Específica de grau ferentemente en los ciclos formativos de Formación Profesional Espe-mitjà relacionats amb el programa. cífica de grado medio relacionados con el programa.Núm. 5.454 / 20.02.2007 8252 4. Els programes de garantia social en Centres Públics d'Educació 4. Los programas de garantía social en Centros Públicos de Educa-Especial tindran com a finalitat preparar l'alumnat en activitats pro- ción Especial tendrán como finalidad preparar al alumnado en activi-fessionals, oficis o ocupacions adequades a les seues possibilitats, així dades profesionales, oficios u ocupaciones adecuadas a sus posibilida-com capacitar-los per a fer front a les necessitats quotidianes de la vida des, así como capacitarlos para hacer frente a las necesidades cotidia-diària. nas de la vida diaria. Tercer. Participació Tercero. Participación 1. Els Instituts d'Educació Secundària i Centres Públics d'Educa- 1. Los Institutos de Educación Secundaria y Centros Públicos deció Especial, interessats a implantar un o més programes de garantia Educación Especial, interesados en implantar uno o más programassocial que s'acullen a l'apartat primer punt dos de la present resolució, de garantía social que se acojan al apartado primero punto dos de lahauran de presentar en la Direcció Territorial de Cultura, Educació i presente resolución, deberán presentar en la Dirección Territorial deEsport corresponent, les sol·licituds (Annex I) i un projecte d'actuació Cultura, Educación y Deporte correspondiente, las solicitudes (Anexoper programa, en el qual s'incloguen els següents aspectes o requisits I) y un proyecto de actuación por programa, en el que se incluyan losper a la seua aprovació: siguientes aspectos o requisitos para la aprobación del mismo: a) Previsió raonada dels possibles alumnes del programa. a) Previsión razonada de los posibles alumnos del programa. b) Denominació del programa: en cap cas el programa podrà deno- b) Denominación del programa: en ningún caso el programa podráminar-se de forma...

Para continuar leyendo

Solicita tu prueba

VLEX utiliza cookies de inicio de sesión para aportarte una mejor experiencia de navegación. Si haces click en 'Aceptar' o continúas navegando por esta web consideramos que aceptas nuestra política de cookies. ACEPTAR